Disclaimer

Het alfapump®-systeem is momenteel niet goedgekeurd in de Verenigde Staten of Canada. In de Verenigde Staten en Canada wordt het alfapump®-systeem momenteel klinisch onderzocht (POSEIDON-studie) en wordt het bestudeerd bij volwassen patiënten met refractaire of terugkerende ascites als gevolg van levercirrose. DSR®-therapie is nog in ontwikkeling en er dient te worden opgemerkt dat eventuele verklaringen met betrekking tot veiligheid en efficiëntie voortkomen uit lopende preklinische en klinische onderzoeken die nog moeten worden afgerond. Er is geen verband tussen de DSR®-therapie en de lopende onderzoeken met het alfapump®-systeem in Europa, de Verenigde Staten of Canada.

Transparantiekennisgevingen van Aandeelhouders

Gereglementeerde Informatie

23 februari 2021, 18:00 CET

Gent, BELGIË – 23 februari 2021 – Sequana Medical NV (Euronext Brussels: SEQUA) (de “Vennootschap” of “Sequana Medical“), een vernieuwer in de behandeling van diuretica-resistente vochtoverbelasting in leveraandoeningen, maligne ascites en hartfalen, kondigt vandaag aan dat zij, overeenkomstig artikel 14 van de wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in emittenten waarvan aandelen zijn toegelaten tot de verhandeling op een gereglementeerde markt en houdende diverse bepalingen (de “Transparantiewet“), transparantiekennisgevingen heeft ontvangen van de aandeelhouders hieronder opgesomd, met vermelding van het aantal stemrechten verbonden aan de aandelen die naast hun respectieve naam in de onderstaande tabel werden vermeld.

Reden voor de kennisgeving

Gehouden aandelen en stemrechten

Aantal

% van het total aantal uitstaande aandelen(1)

NeoMed IV Extension Limited / NeoMed Innovation V Limited(2) Passieve drempeloverschrijding

4.270.807

LSP Health Economics Fund Management B.V.(3) Passieve drempeloverschrijding

1.706.077

Venture Incubator AG /

VI Partners AG(4)

Passieve drempeloverschrijding

Onderschrijding van de laagste drempel(5)

N.V.T.(5)

Noten:

• Het totaal aantal uitstaande aandelen van de Vennootschap op 15 februari 2021 bedraagt 18.438.435, waarbij elk aandeel recht geeft op één (1) stem (zijnde 18.438.435 stemrechten in totaal). Dit aantal houdt rekening met (a) de nieuwe aandelen die werden uitgegeven naar aanleiding een kapitaalverhoging die werd aangekondigd op 9 februari 2021 en werd voltooid op 15 februari 2021 door middel van een private plaatsing met versnelde orderboekprocedure, en (b) de nieuwe aandelen die werden uitgegeven op 15 februari 2021 naar aanleiding van de uitoefening van aandelenopties in het kader van het ‘2018 Aandelenoptieplan’ voor bestuurders, werknemers en andere personeelsleden van de Vennootschap en haar dochtervennootschappen.
  • Een moederonderneming of de controlerende personen van NeoMed IV Extension Limited (“NeoMed IV“) en NeoMed Innovation V Limited (“NeoMed V“) hebben de Vennootschap door middel van een kennisgeving van 19 februari 2021 gemeld dat de totale deelneming van NeoMed IV en NeoMed V de drempel van 25% van de uitstaande stemrechten van de Vennootschap heeft onderschreden op 15 februari 2021. De kennisgeving verduidelijkt voorts dat NeoMed IV als NeoMed V, elk een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid uit Jersey (“a private limited company incorporated in Jersey“) zijn en elk gecontroleerd worden door hun vermogensbeheerder NeoMed Management (Jersey) Limited (een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid uit Jersey (“a private limited company incorporated in Jersey“) en dat NeoMed Management (Jersey) Limited door Erik Amble, Claudio Nessi, Dina Chaya en Pål Jensen wordt gecontroleerd. De kennisgeving vermeldt ook dat NeoMed IV en NeoMed V elk geen eigenaar zijn van de effecten van de Vennootschap maar partnerships beheren die eigenaar zijn van de stemrechten verbonden aan de effecten, en dat NeoMed IV en NeoMed V, als general partners van hun partnerships, de stemrechten verbonden aan de effecten van de Vennootschap naar eigen goeddunken kunnen uitoefenen bij gebrek aan specifieke instructies.
  • LSP Management Group B.V., een moederonderneming of een controlerend persoon van LSP Health Economics Fund Management B.V. (“LSP“), en LSP, hebben de Vennootschap door middel van een kennisgeving van 19 februari 2021 gemeld dat de deelneming van LSP de drempel van 10% van de uitstaande stemrechten van de Vennootschap heeft onderschreden op 15 februari 2021. De kennisgeving verduidelijkt verder dat LSP wordt gecontroleerd in de zin van de artikelen 1:14 en 1:16 van het Wetboek van vennootschappen en verenigingen door LSP Management Group B.V. en dat LSP Management Group B.V. geen gecontroleerde onderneming is. De kennisgeving vermeldt ook dat LSP geen eigenaar is van de aandelen van de Vennootschap, maar de fondsen beheert die aandelen van de Vennootschap in eigendom hebben, dat LSP als beheervennootschap de stemrechten uitoefent van de aandelen gehouden door de fondsen waaronder de stemrechten verbonden aan de aandelen van de Vennootschap, dat LSP de stemrechten van de fondsen naar eigen goeddunken kan uitoefenen op de algemene vergadering van aandeelhouders van de Vennootschap, en dat LSP HEF Sequana Holding B.V. het fonds is dat op datum van kennisgeving eigenaar is van de aandelen in de Vennootschap.
  • VI Partners AG (handelend als een persoon die alleen kennis geeft) heeft de Vennootschap door middel van een kennisgeving van 19 februari 2021 gemeld dat de deelneming van VI Partners AG de laagste drempel van 3% van de uitstaande stemrechten van de Vennootschap heeft onderschreden op 15 februari 2021. De kennisgeving verduidelijkt verder dat VI Partners AG geen gecontroleerde onderneming is in de zin van artikelen 1:14 en 1:16 van het Wetboek van vennootschappen en verenigingen. De kennisgeving vermeldt ook dat VI Partners AG aandeelhouder en beheervennootschap is van Venture Incubator AG, een ‘multi-investor‘-investeringsmaatschappij, en bevoegd is om de stemrechten verbonden aan de effecten van de Vennootschap gehouden door Venture Incubator AG naar eigen goeddunken uit te oefenen bij gebrek aan specifieke instructies.
  • In de transparantiekennisgeving wordt niet vermeld hoeveel stemrechtverlenende effecten of stemrechten VI Partners AG en Venture Incubator AG respectievelijk uitoefenen of hebben na de onderschrijving van de laagste drempel van 3%.

Voor toegang tot kopieën van bovengenoemde transparantiekennisgevingen wordt verwezen naar de website van Sequana Medical (https://www.sequanamedical.com/nl/investeerders/informatie-voor-aandeelhouders/).

Krachtens de Belgische Transparantiewet en de statuten van de Vennootschap is een kennisgeving aan de Vennootschap en aan de Belgische Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA) vereist vanwege alle natuurlijke personen en rechtspersonen telkens het percentage van stemrechten verbonden aan de aandelen gehouden door zulke personen in de Vennootschap de drempel van 3%, 5%, 10%, en ieder verder veelvoud van 5%, van het totale aantal stemrechten in de Vennootschap bereikt, overschrijdt of onderschrijdt.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Sequana Medical

Lies Vanneste

Director Investor Relations

Email: IR@sequanamedical.com

LifeSci Advisors

Chris Maggos

Email: chris@lifesciadvisors.com

Over Sequana Medical

Sequana Medical is een onderneming in medische toestellen die zich in de commerciële fase bevindt en het alfapump® platform ontwikkelt voor het behandelen van vochtoverbelasting bij leveraandoeningen, maligne ascites en hartfalen waarbij diuretica niet langer effectief zijn. Vochtoverbelasting is een snelgroeiende complicatie van gevorderde leverziekte veroorzaakt door NASH (niet-alcoholische steatohepatitis)-gerelateerde cirrose en een veel voorkomende complicatie bij hartfalen waarbij resistentie voor diuretica wijdverspreid is bij beide indicaties. De Amerikaanse markt voor de alfapump® als gevolg van NASH-gerelateerde cirrose zal naar verwachting de komende 10-20 jaar meer dan €3 miljard per jaar bedragen. De markt in hartfalen voor de alfapump DSR® wordt geschat op meer dan €5 miljard per jaar tegen 2026 in de VS en EU5. Beide indicaties maken gebruik van de alfapump® van Sequana Medical, een uniek, volledig geïmplanteerd draadloos systeem dat automatisch vloeistof vanuit de buik in de blaas pompt, waar het op natuurlijke wijze wordt verwijderd via urinering.

In de VS, de belangrijkste groeimarkt van de Vennootschap, heeft de FDA de alfapump® een breakthrough device status verleend voor terugkerende en refractaire ascites als gevolg van levercirrose. De tussentijdse resultaten van de lopende Noord-Amerikaanse pivotale studie (POSEIDON) toonden positieve resultaten voor alle primaire eindpunten van de studie. Deze studie is bedoeld om een toekomstige marketingapplicatie van de alfapump® in de VS en Canada te ondersteunen. In Europa is de alfapump® CE-gemarkeerd voor het behandelen van refractaire ascites als gevolg van levercirrose en maligne ascites en is opgenomen in belangrijke klinische praktijkrichtlijnen. Tot nu toe zijn meer dan 800 alfapump® toestellen geïmplanteerd. Voortbouwend op haar bewezen alfapump® platform, ontwikkelt Sequana Medical de alfapump DSR®, een baanbrekende, gepatenteerde aanpak voor vochtoverbelasting door hartfalen. Klinische proof-of-concept werd behaald in een eerste studie bij mensen met een enkelvoudige dosis DSR® en werd verder onderschreven door sterke tussentijdse resultaten voor veiligheid en werkzaamheid in de lopende alfapump DSR® studie met herhaalde doses (RED DESERT) bij patiënten met hartfalen.

De hoofdzetel van Sequana Medical is gevestigd in Gent, België. Meer informatie is beschikbaar op de website www.sequanamedical.com.

Belangrijke Regulatoire Disclaimers

Het alfapump® systeem is momenteel niet goedgekeurd in de Verenigde Staten of Canada. In de Verenigde Staten en Canada wordt het alfapump® systeem momenteel klinisch onderzocht (POSEIDON-studie) en wordt het bestudeerd bij volwassen patiënten met refractaire of terugkerende ascites als gevolg van cirrose. Voor meer informatie over de POSEIDON klinische studie zie www.poseidonstudy.com. De DSR®-therapie is nog in ontwikkeling en er dient te worden opgemerkt dat eventuele verklaringen met betrekking tot veiligheid en efficiëntie voortkomen uit lopende preklinische en klinische onderzoeken die nog moeten worden afgerond. De DSR®-therapie is momenteel niet goedgekeurd voor klinisch onderzoek in de Verenigde Staten of Canada. Er is geen verband tussen de DSR®-therapie en de lopende onderzoeken met het alfapump® systeem in Europa, de Verenigde Staten of Canada.

Note: alfapump® is een geregistreerd handelsmerk. DSR® en alfapump DSR® zijn geregistreerde handelsmerken in de Benelux.

Download het volledige persbericht